Szkolenia team building – technika budowania kultury zespołowej

Data dodania: 06.04.2018


Ci, którzy chcą inwestować w ludzi, których zatrudniają, sięgają chętnie po najróżniejsze bezpłatne gry i materiały szkoleniowe typu team building np na tej stronie: http://www.szkolenia-integracyjne.pl . Firmy, które je dostarczają udzielają też szczegółowych informacji o tym, jak za wszystko się zabrać. Nie mają one jednak żadnego wpływu na ostateczne rezultaty takich wyjazdów team building, ponieważ za dużo będzie tu zależało od osoby prowadzącej.

Mało które narzędzie tego typu wymaga jakiegoś specjalnego podejścia, z pomocą instrukcji osoba mająca jakieś doświadczenie na pewno sobie poradzi prowadząc zabawy i wyjazdy team building. Jednak w praktyce na trenerze zajmującym się szkoleniem będzie spoczywała dużo odpowiedzialności, musi on bowiem tak skorzystać z dostępnych materiałów, aby potrzeby zespołu zostały zaspokojone.

Sposoby prowadzenia szkoleń i gier i motywy podejmowania decyzji facylitatorów były przedmiotem długoletnich badań, którą nadzorował znany na całym świecie profesor Thiagarajan. Odkrył on między innymi, że nawet jeśli na samym początku sposoby reagowania trenerów event mają przypadkowy charakter, to jednak w decyzjach, które podejmowali dostrzec można ukryte schematy.

Thiagarajan wykorzystując wyniki badań określił parę ważnych obszarów, które charakteryzują wyzwania czekające przez szkoleniowcami. Przeważnie nie ma dużych trudności przy ich zastosowaniu, a można ich używać w praktycznie każdej sytuacji. Thiagarajan podał je w postaci zestawu pytań, jakie powinno się zadać nim zabawy i gry się zaczną.

Pierwsze zagadnienie do analizy to ustalenie zakresu elastyczności realizowanych zajęć i tolerancja na próby nagięcia zasad, to w znacznym stopniu będzie zależało od tego, w jaki sposób dana grupa pracuje. Należy chwilę się też pochylić nad szybkością pracy. Między innymi można podać sztywne ramy czasowe i ich się trzymać, a można również trochę zwolnić i umożliwić zmiany w harmonogramie.

Obszar o dużym znaczeniu, od którego w dużej mierze zależy ostateczny sukces, to koncentracja na wyznaczonych celach. Jeśli rolą zespołu jest ukończenie zadania, to należy się tego konsekwentnie trzymać, także przy końcowych podsumowaniach. Jednocześnie zespół powinien być świadomy, że pełna odpowiedzialność za uzyskanie tego sukcesu spoczywa na nim, tutaj pojawia się kolejny obszar podejmowania decyzji czyli kontrola.